Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Класний керівник.Основи творчої діяльності
Благородство праці педагога найбільш концентровано втілене в роботі класного керівника, сила впливу якого на вихованців, їхніх батьків і на життєдіяльність усього шкільного колективу є досить вагомою
Класний керівник - це особистість, індивідуальність, це любов і повага, це вдумливість психолога, це організаторські, комунікативні професійні здібності, це оптимізм життєвої мудрості, це нелегка праця розуму і серця:
«Тепло душі, красу любові
Від серця - серцю дітям передам...»
На порядку денному перед кожним класним керівником стоять такі важливі проблеми:
- розвиток творчої особистості;
- організація (спільної) колективної творчої діяльності;
- родинне виховання, співпраця з сім'єю;
- формування духовно-моральних, національних (етнічних) загальнолюдських цінностей;
- виховання правосвідомості школярів, попередження негативних проявів у їхній поведінці;
- соціалізація особистості дитини, підлітка в нових суспільно-економічних умовах;
- організація здорового способу життя, додержання цілісної системи культури здоров'я.
Методична скарбниця класного керівника
Професіоналізм класного керівника полягає в оволодінні цілою низкою технологій і вмілим їх використанням, а це сприяє перетворенню класу в центр розвитку особистості.
Щодо педагогічних технологій, то їх класний керівник може обрати, виходячи з особистого творчого потенціалу.Нехай це будуть традиційні (класні години, усні журнали, етичні бесіди), діалогічні (диспути, конференції, захисти творчих робіт, дебати, конкурси проектів) чи національно-освітні технології (театралізовано-пізнавальна програма «Сторінками народного календаря», капітал- шоу «Поле чудес», присвячене козацьким іменам і символам, заочна подорож «Веде життєпис Україна від древніх українських міст», свято українського костюма, музична вітальня «Народні митці», ігри-конкурси «Розмаїття візерунків на полотні...», «Сплетемо український віночок», обрядові народні свята «Над вертепом зірка ясна на весь світ засіяла», «Щедрий вечір», «А у нашої Маланки гості», «Весняні хороводи»), а також шоу-програми («Зоряний час», «Розумниці й розумники», «Відгадай мелодію»), колективні творчі справи (фестиваль наук, фірма «Допомога в класі», бюро добрих послуг, акції милосердя) та інтерактивні технології (ділові й рольові ігри, комунікативні тренінги, розв'язання ситуативних завдань, психологічні студії).
Актуальними є технології розвитку критичного мислення, що дають учневі широкий інструментарій для роботи з інформацією, навчають моделювати, аналізувати та використовувати її.
З-поміж технологій критичного мислення - творчі обговорення, дебати, методики: «Кути», «Асоціативний кущ», «Суд».
Сприяє становленню активної громадянської позиції учнів метод соціального проектування за темами: «Екологічні проблеми нашого району», «Дозвілля учнів», «Знедолені діти», «Молодь і секти», «Комп'ютеризація школи», «Соціальна справедливість та діти інваліди», «Армія, яка потрібна Україні».
До виховного процесу слід ввести форми, які формують соціальні навички: етична культура, міжособисте спілкування, прийняття рішення. Ці форми можуть будуватися як лабораторно-практичні заняття або як заняття, що сприяють саморозвитку, досвіду взаємодії та співробітництва:
- Проблеми непевної в собі людини.
- Мої позитивні якості та недоліки на терезах буття.
- Проблеми спілкування.... З чим вони пов'язані?
- Як навчитися бути любимим?
- Якими будуть наслідки помилок у виборі професій?
- Почуття гумору в житті людини.
- Вікна мого дому. Що означає їх світло в моєму житті?
- Конфліктна людина. Яка вона?
- Як навчитися радіти життю?
- Люди, яких я не повинен забути.
Кожний класний керівник пам'ятає: гра пронизує все шкільне життя, робить його привабливим і багатим на події. Тому грайте з дітьми будь-якого віку! В арсеналі класного керівника має бути ціла низка захоплюючих ігор: «Смішинки», «День добрих сюрпризів», «У колі симпатій», «Казкова естафета», «Екологічна карта», бізнес-турнір.
Калейдоскоп творчих справ
Виховання національної самосвідомості, патріотизму, громадянськості учнів, морально-правової культури
- Класні години «Я - громадянин України», «Символи нашої Вітчизни».
- Цикл заходів до 60-річчя визволення України від фашистських загарбників: тиждень пам'яті «В ім'я твого й мого життя», конкурс малюнків, «Світла пам'ять героям!», зустріч з ветеранами «Вони захищали Вітчизну», подорож «Лісовими стежками війни», конкурс читців «Муза в солдатській шинелі».
- Конкурс української фольклорної композиції (інсценування пісень) «Пісня - душа народу», свято «Біографія пісні».
- Конкурс малюнків «Конвенція про права дитини: дитячій погляд».
- Ігрова програма «Козацькі розваги».
- Свято «Козацькому роду - нема переводу».
- Пісенне коло «Сплітаймо український вінок».
- Усний журнал «Моя земля - Україна рідна», «Славні імена».
- Аукціон народної мудрості.
- Конкурс творів «Що є для мене Батьківщина».
- Естафета національних ігор.
- Захист проектів «Моє майбутнє».
- Конкурс «Страви європейської кухні».
- Круглий стіл «Чому Україна зробила європейський вибір?».
- Дискусія «Ми - громадяни Європи».
- Бесіди «Україна - це Європейська країна», «Ми живемо в Європі», «Правова культура людини».
- Форум юних громадян «Діти - за Європейський вибір України».
- Відкрита трибуна «Прошу слова» - «Права дитини в Україні».
- «Громадянські ініціативи покоління Мілленіуму». Захист соціальних ініціатив учнів: що треба зробити, аби покращити становище дітей в Україні?
- Захист фантастичних проектів «Країна, в якій я хотів би жити».
- Моральний екзамен «Щасливий квиток моєї долі (розв'язання моральних завдань)».
- Презентація «Мій професійний вибір».
- Конференція «Моя місія в світі».
- Дискусія «Свобода і відповідальність», «Професіонал: Хто він?»
Охорона та зміцнення здоров'я
- Веселі старти.
- Військово-спортивна гра «Знайди прапор».
- Карнавал Здоров'я.
- Обговорення: «Духовний світ людини. Його вплив на здоров'я».
- Спортивне свято «Будьмо здорові».
- Вправи щодо профілактики шкідливих звичок.
- Змагання «Три С» (сміливі, сильні, спритні).
- Малі олімпійські ігри.
- Молодецькі ігри.
- Фестиваль пригод «Ажіотаж».
Трудова діяльність
- Операція «Турбота».
- Майстерня творчих виробів.
- Конкурс «Ми сьогодні перевіряємо, що ми вміємо і що знаємо».
- Трудовий десант «Боротьба з королем Сміття».
- Художньо-естетична і творча діяльність
- Вернісаж творчих робіт учнів.
- Свято «Діалог культур».
- Сюїта народних ігор.
- Поетичний турнір.
- Конкурс знавців музики.
- Театралізовані шоу-композиції.
- Школа етикету.
- Вечір жартів.
- Карнавал масок.
- Аукціон ігор і забав.
- День казок.
- Ігродискотека,
- Подіум-арт,
- Програма творчої майстерності «Досягненн- Я!»
- Конкурс діджеїв.
- Мега-данс «Супердискотека».
Екологічне виховання
- Вікторина «Що ти знаєш про природу рідного краю?»
- Операція «Допоможи зеленому другу».
- Екологічно-біологічна експедиція.
- Екологічний аукціон.
- Екологічна вікторина «Пори року».
- Гра «Лісові робінзони».
- Екологічна гра «Пошук скарбів».
- Музейна виставка «лісових див».
- Туристично-краєзнавча діяльність
- День туриста.
- Комбінована спортивно-туристична естафета.
- Гра «Робінзонада».
- Туристичні змагання «Готовий до походу», «Смуга перешкод».
- Інтелектуально-пізнавальна діяльність
- Подорож до Читай-міста.
- Сюжетно-рольова гра «Всезнайка».
- Цікаві повідомлення «У четвер з наукою».
- Усний журнал «Таємниці навколо нас».
- Тематичний брейн-ринг.
- Конкурс «Суперпам'яті» фантазерів.
Розважально-розвивальна діяльність
- Театр пантоміми.
- Гумористичні мініатюри «Один день із життя класу».
- «Подорож до країни іграшок» - розповідь про іграшки різних країн.
- «Поетичний крос» - хто придумає більше рим.
- «Казкове КБ» - робота в групах. Складаємо казки за алгоритмом.
- «Павільйон паперопластики» - мистецтво творити різні вироби з паперу.
- «Музей незвичайного живопису» - виставка картин, виконаних незвичайною технікою: кольоровий пластилін на склі, пелюстки квітів на картині тощо.
- «Фабрики прислів'їв» - робота в бригадах. Дається алгоритм, наприклад «Десь... там», «якби..., то...», «без... немає» тощо.
- «Флоропортретна галерея» - створення портретів друзів, автопортретів, казкових героїв з рослинних матеріалів тощо.
- «Урок мудрості» - пізнання навколишнього світу: як зробити, щоб квіти у вазі зберігалися довгий час, якщо тісні черевики, як вивести пляму з одягу, як довше зберігати хліб та інше.
- «Школа шифрувальників». Дається зашифрований текст і декілька варіантів "ключів". Яка команда розшифрує першою. Варіанти "ключів" різні: текст читається справа наліво, тільки парні літери й перша літера спочатку, потім - перша з кінця і т. ін.
- Ярмарок корисних порад - гравець-покупець каже: «я хотів би купити пораду...» Продавці, об'єднавшись у групи, пропонують свої поради. Перемагає той продавець, який заробить більше грошей, а поради покупцеві потрібні різні. Наприклад, як без сірників запалити вогонь? Як без циркуля накреслити коло? Як не проспати без будильника?
- «Зал відроджених цінностей». Виставка виробів з побутових і промислових відходів.
- «Пункт термінової допомоги» - обмін досвідом, як лікувати різні недуги. Наприклад, як вилікувати нежить, що допоможе від зубного болю, як витягти скалку, як допомогти при опіках.
- Сучасна філософія освіти
- Національно - патріотичне виховання
- Педагогічна майстерність
-
-
-
-
|
Календар | « Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|