Субота, 2024 Кві 27, 16:58:56
Вітаю Вас Гість | RSS
Вітаю           творчих           цілеспрямованих         однодумців
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

                                       Класний керівник.Основи творчої діяльності

Благородство праці педагога найбільш концентровано втілене в роботі класного керівника, сила впливу якого на вихованців, їхніх батьків і на життєдіяльність усього шкільного колективу є досить вагомою

Класний керівник - це особистість, індивідуальність, це любов і повага, це вдумливість психолога, це організаторські, комунікативні професійні здібності, це оптимізм життєвої мудрості, це нелегка праця розуму і серця:

«Тепло душі, красу любові
Від серця - серцю дітям передам...»

 На порядку денному перед кожним класним керівником стоять такі важливі проблеми:

  • розвиток творчої особистості;
  • організація (спільної) колективної творчої діяльності;
  • родинне виховання, співпраця з сім'єю;
  • формування духовно-моральних, національних (етнічних) загальнолюдських цінностей;
  • виховання правосвідомості школярів, попередження негативних проявів у їхній поведінці;
  • соціалізація особистості дитини, підлітка в нових суспільно-економічних умовах;
  • організація здорового способу життя, додержання цілісної системи культури здоров'я.

Методична скарбниця класного керівника

Професіоналізм класного керівника полягає в оволодінні цілою низкою технологій і вмілим їх використанням, а це сприяє перетворенню класу в центр розвитку особистості.

Щодо педагогічних технологій, то їх класний керівник може обрати, виходячи з особистого творчого потенціалу.Нехай це будуть традиційні (класні години, усні журнали, етичні бесіди), діалогічні (диспути, конференції, захисти творчих робіт, дебати, конкурси проектів) чи національно-освітні технології (театралізовано-пізнавальна програма «Сторінками народного календаря», капітал- шоу «Поле чудес», присвячене козацьким іменам і символам, заочна подорож «Веде життєпис Україна від древніх українських міст», свято українського костюма, музична вітальня «Народні митці», ігри-конкурси «Розмаїття візерунків на полотні...», «Сплетемо український віночок», обрядові народні свята «Над вертепом зірка ясна на весь світ засіяла», «Щедрий вечір», «А у нашої Маланки гості», «Весняні хороводи»), а також шоу-програми («Зоряний час», «Розумниці й розумники», «Відгадай мелодію»), колективні творчі справи (фестиваль наук, фірма «Допомога в класі», бюро добрих послуг, акції милосердя) та інтерактивні технології (ділові й рольові ігри, комунікативні тренінги, розв'язання ситуативних завдань, психологічні студії).

Актуальними є технології розвитку критичного мислення, що дають учневі широкий інструментарій для роботи з інформацією, навчають моделювати, аналізувати та використовувати її.

З-поміж технологій критичного мислення - творчі обговорення, дебати, методики: «Кути», «Асоціативний кущ», «Суд».

Сприяє становленню активної громадянської позиції учнів метод соціального проектування за темами: «Екологічні проблеми нашого району», «Дозвілля учнів», «Знедолені діти», «Молодь і секти», «Комп'ютеризація школи», «Соціальна справедливість та діти інваліди», «Армія, яка потрібна Україні».

До виховного процесу слід ввести форми, які формують соціальні навички: етична культура, міжособисте спілкування, прийняття рішення. Ці форми можуть будуватися як лабораторно-практичні заняття або як заняття, що сприяють саморозвитку, досвіду взаємодії та співробітництва:

  • Проблеми непевної в собі людини.
  • Мої позитивні якості та недоліки на терезах буття.
  • Проблеми спілкування.... З чим вони пов'язані?
  • Як навчитися бути любимим?
  • Якими будуть наслідки помилок у виборі професій?
  • Почуття гумору в житті людини.
  • Вікна мого дому. Що означає їх світло в моєму житті?
  • Конфліктна людина. Яка вона?
  • Як навчитися радіти життю?
  • Люди, яких я не повинен забути.

Кожний класний керівник пам'ятає: гра пронизує все шкільне життя, робить його привабливим і багатим на події. Тому грайте з дітьми будь-якого віку! В арсеналі класного керівника має бути ціла низка захоплюючих ігор: «Смішинки», «День добрих сюрпризів», «У колі симпатій», «Казкова естафета», «Екологічна карта», бізнес-турнір.

Калейдоскоп творчих справ

Виховання національної самосвідомості, патріотизму, громадянськості учнів, морально-правової культури

  • Класні години «Я - громадянин України», «Символи нашої Вітчизни».
  • Цикл заходів до 60-річчя визволення України від фашистських загарбників: тиждень пам'яті «В ім'я твого й мого життя», конкурс малюнків, «Світла пам'ять героям!», зустріч з ветеранами «Вони захищали Вітчизну», подорож «Лісовими стежками війни», конкурс читців «Муза в солдатській шинелі».
  • Конкурс української фольклорної композиції (інсценування пісень) «Пісня - душа народу», свято «Біографія пісні».
  • Конкурс малюнків «Конвенція про права дитини: дитячій погляд».
  • Ігрова програма «Козацькі розваги».
  • Свято «Козацькому роду - нема переводу».
  • Пісенне коло «Сплітаймо український вінок».
  • Усний журнал «Моя земля - Україна рідна», «Славні імена».
  • Аукціон народної мудрості.
  • Конкурс творів «Що є для мене Батьківщина».
  • Естафета національних ігор.
  • Захист проектів «Моє майбутнє».
  • Конкурс «Страви європейської кухні».
  • Круглий стіл «Чому Україна зробила європейський вибір?».
  • Дискусія «Ми - громадяни Європи».
  • Бесіди «Україна - це Європейська країна», «Ми живемо в Європі», «Правова культура людини».
  • Форум юних громадян «Діти - за Європейський вибір України».
  • Відкрита трибуна «Прошу слова» - «Права дитини в Україні».
  • «Громадянські ініціативи покоління Мілленіуму». Захист соціальних ініціатив учнів: що треба зробити, аби покращити становище дітей в Україні?
  • Захист фантастичних проектів «Країна, в якій я хотів би жити».
  • Моральний екзамен «Щасливий квиток моєї долі (розв'язання моральних завдань)».
  • Презентація «Мій професійний вибір».
  • Конференція «Моя місія в світі».
  • Дискусія «Свобода і відповідальність», «Професіонал: Хто він?»

Охорона та зміцнення здоров'я

  • Веселі старти.
  • Військово-спортивна гра «Знайди прапор».
  • Карнавал Здоров'я.
  • Обговорення: «Духовний світ людини. Його вплив на здоров'я».
  • Спортивне свято «Будьмо здорові».
  • Вправи щодо профілактики шкідливих звичок.
  • Змагання «Три С» (сміливі, сильні, спритні).
  • Малі олімпійські ігри.
  • Молодецькі ігри.
  • Фестиваль пригод «Ажіотаж».

Трудова діяльність

  • Операція «Турбота».
  • Майстерня творчих виробів.
  • Конкурс «Ми сьогодні перевіряємо, що ми вміємо і що знаємо».
  • Трудовий десант «Боротьба з королем Сміття».
  • Художньо-естетична і творча діяльність
  • Вернісаж творчих робіт учнів.
  • Свято «Діалог культур».
  • Сюїта народних ігор.
  • Поетичний турнір.
  • Конкурс знавців музики.
  • Театралізовані шоу-композиції.
  • Школа етикету.
  • Вечір жартів.
  • Карнавал масок.
  • Аукціон ігор і забав.
  • День казок.
  • Ігродискотека,
  • Подіум-арт,
  • Програма творчої майстерності «Досягненн- Я!»
  • Конкурс діджеїв.
  • Мега-данс «Супердискотека».

Екологічне виховання

  • Вікторина «Що ти знаєш про природу рідного краю?»
  • Операція «Допоможи зеленому другу».
  • Екологічно-біологічна експедиція.
  • Екологічний аукціон.
  • Екологічна вікторина «Пори року».
  • Гра «Лісові робінзони».
  • Екологічна гра «Пошук скарбів».
  • Музейна виставка «лісових див».
  • Туристично-краєзнавча діяльність
  • День туриста.
  • Комбінована спортивно-туристична естафета.
  • Гра «Робінзонада».
  • Туристичні змагання «Готовий до походу», «Смуга перешкод».
  • Інтелектуально-пізнавальна діяльність
  • Подорож до Читай-міста.
  • Сюжетно-рольова гра «Всезнайка».
  • Цікаві повідомлення «У четвер з наукою».
  • Усний журнал «Таємниці навколо нас».
  • Тематичний брейн-ринг.
  • Конкурс «Суперпам'яті» фантазерів.

Розважально-розвивальна діяльність

  • Театр пантоміми.
  • Гумористичні мініатюри «Один день із життя класу».
  • «Подорож до країни іграшок» - розповідь про іграшки різних країн.
  • «Поетичний крос» - хто придумає більше рим.
  • «Казкове КБ» - робота в групах. Складаємо казки за алгоритмом.
  • «Павільйон паперопластики» - мистецтво творити різні вироби з паперу.
  • «Музей незвичайного живопису» - виставка картин, виконаних незвичайною технікою: кольоровий пластилін на склі, пелюстки квітів на картині тощо.
  • «Фабрики прислів'їв» - робота в бригадах. Дається алгоритм, наприклад «Десь... там», «якби..., то...», «без... немає» тощо.
  • «Флоропортретна галерея» - створення портретів друзів, автопортретів, казкових героїв з рослинних матеріалів тощо.
  • «Урок мудрості» - пізнання навколишнього світу: як зробити, щоб квіти у вазі зберігалися довгий час, якщо тісні черевики, як вивести пляму з одягу, як довше зберігати хліб та інше.
  • «Школа шифрувальників». Дається зашифрований текст і декілька варіантів "ключів". Яка команда розшифрує першою. Варіанти "ключів" різні: текст читається справа наліво, тільки парні літери й перша літера спочатку, потім - перша з кінця і т. ін.
  • Ярмарок корисних порад - гравець-покупець каже: «я хотів би купити пораду...» Продавці, об'єднавшись у групи, пропонують свої поради. Перемагає той продавець, який заробить більше грошей, а поради покупцеві потрібні різні. Наприклад, як без сірників запалити вогонь? Як без циркуля накреслити коло? Як не проспати без будильника?
  • «Зал відроджених цінностей». Виставка виробів з побутових і промислових відходів.
  • «Пункт термінової допомоги» - обмін досвідом, як лікувати різні недуги. Наприклад, як вилікувати нежить, що допоможе від зубного болю, як витягти скалку, як допомогти при опіках.
  • Сучасна філософія освіти
  • Національно - патріотичне виховання
  • Педагогічна майстерність
  •  
  •  
  •  
  •  

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • Відділ освіти
  • LearningApps.org
  • " Ткач О.В."
  • Світлогірська ЗОШ
  • Білокіз С. В.
  • ПОІППО

  • Живу з девізом: " Вчимося мудрості в життя"